Komplex.

Alla har vi komplex över något. Är det inte låren, så är det näsan eller magen.. You get the point! Från det att jag var liten så har jag alltid varit smal, så pass att de när jag var runt 8 år misstänkte att jag hade någon slags sjukdom (?). Har bara alltid haft bra metabolism I guess, och aldrig direkt brytt mig om att röra på mig eller äta "rätt". Men i och med det att jag blev äldre la jag på mig några kilon och de tankar som aldrig infunnit sig hos mig tog plats i mitt huvud.. "Mina lår är för stora", "Min mage är för utputande" och "Min näsa är för lång". Det är tankar som jag fortfarande har... De är tre av mina större komplex som jag kämpar med att acceptera dagligen. Vill inte att ni missförstår mig nu, jag tycker absolut inte att jag är tjock eller väger för mycket och skulle aldrig göra en näsoperation. Jag har bara komplex som alla andra människor på denna jord!
 
Men mitt största komplex just nu handlar om något annat. Min hy! Om det är något som håller mig tillbaka i livet så är det min hemska hy. Jag hatar att några prickar i ansiktet ska få förstöra så mycket för mig, jag önskar att jag bara kunde se bortom det och låtsas som ingenting.. Men när jag försökt allt, provat hur många produkter som helst, utan att något hjälper så blir man frustrerad! Jag är rädd för att ens vistas ute bland folk nu förtiden, och jag förstår hur löjligt det låter.. men det är psykiskt jobbigt för mig. Så fort någon slänger en blick på mig så tänker jag bara "han/hon måste vara äcklad av mig" eller liknande. Så för mig att gå ut utan smink är stort.. Jobbigt, men stort.
 
Vet inte om någon orkat läsa hela det här aningen negativa inlägget, vet inte ens vad jag ville få ut av det egentligen. Men var bara skönt att få lägga mina tankar någonstans, och på så sätt få dem ut ur min skalle.
 
Förhoppningsvis så kommer jag lära mig att trivas i min kropp någon gång i livet, det är vad jag vill för alla andra, att man ska trivas oavsett hur man ser ut! Alla är vackra på sitt sätt, även om man inte själv kan se det ibland.
Jag är tacksam att jag har en sån underbar pojkvän som älskar mig för den jag är, och trots mitt ständiga tjat om hur ful jag känner mig så står han kvar vid min sida och försöker alltid få mig att förstå att för honom så är jag den vackraste tjejen i världen! <3

Sebbe

=) <3

Svar: <3
lissielimelight.blogg.se

2012-09-19 17:27:46
catarina

du är så jävla värd att må bra & att vara älskad så som din pojkvän älskar dig!!!
läste allt & tycker det är så himla bra att du skiljer på komplex & exempelvis.. HAT. nä men du vet; sånt man tar ut på sig själv. självdestruktivitet. för om man bara som du säger Accepterar sina brister lär man sig att ändå leva med dom. komplex har vi ju alla liksom.
förstår att du har det jobbigt med din hy, :( kan relatera till viss del; man stör sig verkligen på sånt som sätter sig i ansiktet, tror verkligen att det är DET folk tittar på & tänker nånting om... men oftast är det ju faktiskt inte så. och många förstår också att det inte är något man kan riktigt rå för..

kramar tjejen <33

Svar: Tack snälla du för dina fina ord! <3 Ja, precis.. känns bara så jobbigt, för är verkligen som att man tror att alla ser mina finnar men inte mig.. om du förstår? Jag känner mig äcklig och ful pågrund av mina finnar, så ofta tänker jag "om jag bara hade finnfri hy... då kanske jag skulle tycka att jag var fin". Oroar mig nog för mycket bara.. önskar jag kunde stänga av tankarna ibland! :o
lissielimelight.blogg.se

2012-09-19 19:02:16
http://creatingtoinspire.blogg.se
alexandra

Hade det också jobbigt med hyn, men bytte till ett p-piller som typ "poff" trollade bort allt + bra, milda rengöringar (typ no-poo för huden.<3) Säg till om du behöver tips, och tänk på att det bara sitter i huvudet. Jag tycker du är superfin.<3

Svar: Åh, tack tjejen <3 Du är himla fin du med :* Jag tar gärna alla tips du har, haha. Nä men seriöst, vill verkligen göra allt jag kan för att fixa min hy, så alla tips är välkomna. Kram!
lissielimelight.blogg.se

2012-09-19 20:49:40
http://www.atypi.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback