första oktober tvåtusentolv

Känner mig inte alls inspirerad just nu.. Så ni får ursäkta mitt uppehåll. Min hjärna har i princip stängt av, och allt jag gör om dagarna nu är att se på serier och må halvdåligt mest hela tiden. Kan det vara för att hösten och mörkret närmar sig? Jag vill så gärna se hösten som något fint och positivt, för det är ju det. Men så fort det börjar bli mörkare ute, och löven får sån där härlig gulröd färg så kopplar min kropp bort, allt känns ganska värdelöst. Försöker verkligen att hitta saker att vara glad över med hösten just nu, än så länge så har jag kommit fram till detta :
 
  • Man dricker massor av te och varm choklad
  • Man har en ursäkt att krama sin partner extra mycket för att hålla värmen
  • Alla fina höstkläder som börjar säljas i vinrött, oranget och brunt! ♥
  • En orsak till att tända massor av ljus och mysa till det framför en brasa (om man nu har en sån)
  • Alla fina löv som täcker gatorna och gårdarna.
Så medan jag kämpar på mot min såkallade "höst-depression"  och fortsätter skriva på min positiva lista hoppas jag att ni väntar på mig och fortsätter kolla in lite då och då, jag kommer tillbaka då inspirationen hittat mig igen och då jag mår bättre.
 
Kram på er!

catarina

samtidigt som hösten är mysig & allt det där så håller jag med dig; det är svårt att se förbi mörkret & sånt.. :( alla negativa känslor förstärks så lätt fastän man inte vill det.

Svar: Precis.. har väldigt svårt att se något positivt nu för tiden, men försöker så gott jag kan! För mig är det nästan omedvetet, liksom.. jag kan inte styra att mörkret och kylan får mig att må dåligt. Om jag fick bestämma så skulle jag må bra, jämt. och inte bry mig om det är ljust eller mörkt utanför fönstret! Men det är inte så lätt :/
lissielimelight.blogg.se

2012-10-01 18:16:35
http://creatingtoinspire.blogg.se
Alma

Jag tror att du måste hitta något att göra! :) ingen mår bra av att bara vänta på att veckorna ska gå!

Svar: Ja, det är klart! Vet att det är en stor orsak till varför jag mår såhär. Men hösten får mig alltid att bli lite extra nedstämd tyvärr :c
lissielimelight.blogg.se

2012-10-01 18:18:05
http://almalindstrom.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback