Ansiktsoljor

Det är kaos i min hudvårdsrutin nu. Slutade precis använda min hyfsat nyköpta nattcreme från Lumene eftersom jag misstänkte att den gav mig hemska finnar, så just nu kör jag bara på aloe vera gel som återfuktare, men eftersom ansiktet känns aningen stramt och klibbigt med den så skulle jag vilja prova att använda Jojobaolja eller Mandelolja. Ja, ni läste rätt! Att använda oljor i ansiktet är faktiskt nåt som ska fungera superbra, man kan tro att oljor bara kommer göra ansiktet fett eller ja.. oljigt. Men enligt vad jag har hört så sjunker oljan snabbt in i huden, och gör den bara mjuk och smidig.
 
En stor orsak till varför jag börjat titta på oljor istället för ansiktscremer är just för att oljor oftast bara innehåller en ingrediens, inte en massa parabener, silikoner och andra onödiga ingredienser som vanliga cremer vanligtvis innehåller. De täpper bara igen porerna och gör huden torr, har insett att jag kan ta bättre hand om min hy än så! Dessutom så är till exempel mandeloljan en bra multitaskprodukt: Du kan använda den som sminkborttagning, som hårinpackning, som kroppsolja eller helt enkelt bara som återfuktare för ansiktet.
Så jag funderar nu starkt på att klicka hem båda två oljorna från min favorit hälsokost-webbsite bodystore.com!
En jättebra sida som säljer hälsokost och hudvårdsprodukter för ett bra pris :)

Amelia Nilsson

Mandelolja ger mig finnar, eftersom det är så pass fett :( men jag har hört goda saker från andra som har annan hudtyp än jag. Har aldrig prövat jojoba, men förhoppningsvis kommer de funka för dig! :)

Svar: Hmm, ja.. jag har ju en ganska torr hy, så mandeloljan kanske passar mig bättre :3
lissielimelight.blogg.se

2012-09-21 17:07:57

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback