Vilse i foundationdjungeln...

I morse insåg jag till min förskräckelse att jag hade gjort slut på min älskade mineralfoundation från Tikei. Så idag när jag ändå var inne i stan passade jag på att leta efter en ersättare som jag kan ha nu när det börjar bli lite kallare ute & puderfoundations kanske inte är det bästa alternativet. Men jag hittade ingenting!
 
De foundations som säljs på kicks, h&m och alla andra vanliga affärer skrämmer mig lite faktiskt, mest med tanke på att alla de vanligaste märkerna testar på djur och använder en hel del skit-ingredienser som jag inte vill packa på min hud. Så om nån av er vet en bra flytande foundation som är naturlig, finns i ljusa nyanser (för att passa min bleka hy) & inte innehåller parabener, siliconer, eller liknande onödiga ingredienser - Kommentera då and let me know :)
 


mll

Mac studio fix fluid foundation, jättebra :)

Svar: Tack för tipset :)
lissielimelight.blogg.se

2012-09-06 13:49:24
CHERRY

Är det där 3D effekt?

Svar: Haha, typ :D Använt mig av ett program som heter Photoscape för att göra det, det är ett filter som heter Cellofan.
lissielimelight.blogg.se

2012-09-06 15:18:35
http://ihearit.devote.se
Matilda

Jag har för mig att Lumenes sminkprodukter inte är testat på djur. Och att de mest innehåller naturliga grejer. Men du kan ju efterforska lite själv :) Har bara testat deras ögonskugga (den vita är grym!) hehe.

Svar: Åh, tack så mycket för tipsen :D Uppskattas!
lissielimelight.blogg.se

2012-09-06 15:50:57
Ellen. EN HELT NY, UNDERBAR SKÖNHETS- OCH MYCKET ANNAT BLOGG.

Jag rekommenderar BB-cream och märket koreanska märket skinfood. Det går att köpa via Amazon.com. Det finns för olika hudtyper. Innehåller nautligt innehåll och testas inte på djur. Bodyshop är också bra och dom testar inte heller på djur. Du kan alltid fråga dom på KICKS. Dom brukar ha koll.

Svar: Tack så jättemycket :) Jag ska kolla in det! Älskar ju the body shop, varför tänkte jag inte på dom? Haha.
lissielimelight.blogg.se

2012-09-06 16:22:19
http://ellencsordas.se
ellen

Jag kan verkligen rekomendera borsten från Shesaido. Den är verkligen superbra. Men har hört mycket bra om borsten från Mac också.

Svar: Okej :D Vi får se vad jag köper mig för en borste!
lissielimelight.blogg.se

2012-09-06 18:17:33
http://ellencsordas.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback